۱۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۹:۵۸

رستمیان با مهر مطرح کرد:

اولین پارک نمکی در استان سمنان احداث شود/استفاده از ذخایر عظیم نمک بلوری برای جذب گردشگر

اولین پارک نمکی در استان سمنان احداث شود/استفاده از ذخایر عظیم نمک بلوری برای جذب گردشگر

سرخه – خبرگزاری مهر: مشاور اقتصادی نماینده مردم سرخه، سمنان و مهدیشهر در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ذخایر عظیم نمک بلوری در استان سمنان گفت: مسئولان به جاذبه گردشگری و جذب توریست از طریق این ذخایر به صورت احداث پارک نمکی توجه داشته باشند.

رضا رستمیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت:  در استان سمنان سنگی با نام "نمک بلوری" وجود دارد که شفا بخش است، اين سنگ با انرژي هاي بسياري که دارد جهت درمان انواع بیماری های ريوي، آسم و سرفه و همچنین درمان انواع درد های پا، زانو، مچ، دست، کمر درد که همراه با ورم و يا کبودي هستند موثر است.

سنگ با ارزش "نمک بلوری" باعث ايجاد آرامش در افراد می شود

مشاور اقتصادی نماینده مردم سرخه، سمنان و مهدیشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: این سنگ با ارزش باعث ايجاد آرامش در افراد می شود و استرس، اضطراب را کاهش می دهد و برای رفع عصبانيت مفيد است، گفت: نه تنها برای انسان مفید است.

وی تصریح کرد: نمک داراي هاله اي به صورت موجي بوده و داراي حدود 30 سانتي متر ارتفاع است که به رنگ هاي سرد مانند، سبز، آبي، يشمي، فيروزه اي، لاجوردي، بنفش، نيلي و ... است.

سنگ نمک و استفاده های آن در کشورها و شهرهای دور و نزدیک

رئیس اداره ثبت احوال سرخه با اشاره به اینکه سنگ نمك در استرالیا، چین، كشورهای عربی و اروپا با كاربردهای تزئینی و درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: دانشگاه نیوساوت ولز در شهر سیدنی استرالیا هم خواص درمانی سنگ نمك را تأیید كرده است.

رستمیان افزود: هم اکنون کشورهای دور و نزدیک همچون پاکستان (معدن نمک khewra) و لهستان (معدن نمکwieliczka) و گواتمالا(هتل محلی) با ایجاد طرح گردشگری بر پایه نمک سالیانه پذیرای هزاران نفر گردشگر هستند که موجب رونق صنعت گردشگری در ناحیه خود شده اند و نام خود را در دنیا با نمک ماندگار کرده اند.

وی با بیان اینکه مشاهده كاربری متفاوت سنگ نمك با آنچه كه سال‌ها در ایران رایج بود برخی صاحبان ایده و ذوق را به اندیشه ساخت چراغ‌های نمكی راهنمایی كرد، گفت: خوشبختانه از بابت معادن سنگ نمك در استان سمنان با فراوانی مواجه‌ایم و می‌توانیم در مناطق گرمسار- ایوانکی، ده نمک، سمنان، سرکویر و میامی به این معادن دسترسی داشته باشیم.

ایجاد پارک نمکی در بحث گردشگری مغفول مانده است

به گفته مشاور اقتصادی نماینده مردم سرخه، سمنان و مهدیشهر در مجلس شوراي اسلامي، استان سمنان که از دیر باز به عنوان یکی از مناطق تامین کننده نمک کشور شناخته شده است با توجه به معادن عظیم نمک خود و قرار داشتن در مسیر جاده ابریشم و مسیر زیارتی مشهد مقدس دارای شرایط بالقوه برای انجام طرح گردشگری بر پایه نمک است.

رستمیان گفت: ادغام فرآوري نمك با صنعت گردشگري راهي براي متمركز كردن جمعيت گردشگران در مناطق کویری و گسترش بخش گردشگري خواهد بود. متاسفانه ایجاد پارک نمکی در بحث گردشگری مغفول مانده است.

وی افزود:‌ ساخت پارك‌هاي نمك منجر به توسعه صنعت گردشگري شده و از سويي ديگر يكي از قديمي‌ترين روش‌هاي امرار معاش مردمان اين استان را همچنان زنده نگاه خواهد داشت.

احداث مراکز درمانی پارک نمکی راهی دیگر برای جذب توریسم در استان سمنان

مشاور اقتصادی نماینده مردم سرخه، سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هزینه حمل و نقل قطعات سنگ حتی از دورترین معدن، بسیار ارزان‌تر از دیگر كشورها خواهد بود. در حال حاضر یك قطعه 12×12×12 سانتی‌متر مكعب سنگ نمك در كانادا به قیمت 150 دلار به فروش می‌رسد در حالی كه قطعه سنگی با همین ابعاد در ایران می‌تواند قیمتی حدود 20 هزار تومان داشته باشد.

رستمیان یادآور شد: در اين پارك‌ها جاذبه‌هايی همچون غارهاي نمك، اسباب‌بازي‌هاي نمكي، نمايشگاه‌هاي هنري و حتي هتل‌ها و دهكده‌هاي نمكي و همچنین موزه های نمکی با ساخت مجسمه های نمکی نيز وجود خواهند داشت.

وی با اشاره به خواص درمانی سنگ نمک اظهار داشت: در پارک نمکی با احداث مراکز درمانی به ویژه برای بیماری های ریوی و پوستی و دیگر بیماری ها برای درمان متقاضیان استفاده کنیم.

مشاور اقتصادی نماینده مردم سرخه، سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی در خاتمه تصریح کرد: هر منطقه جاذبه های خود را دارد و ما باید از این جاذبه های کویر حداکثر استفاده را ببریم  و با مبلغ اندکی سرمایه گذاری استان سمنان را به قطب گردشگری ایرانیان و حتی خارجی ها تبدیل کنیم.

کد خبر 2093028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha